tisdag 24 augusti 2010

Tisdag

Nu händer det så många saker att jag känner mig alldeles snurrig. Ena stunden kan allt kännas helt underbart, och jag går nästan sönder av längtan till Umeå. Men helt plötsligt kan allt kännas jobbigt, eländigt, tråkigt och framför allt stressigt!

Just nu är jag är fylld av frågor. Vad händer om jag inte trivs? Kommer jag att klara av studierna? Kommer det att gå bra att bo tillsammans med Simon? Vad gör vi med Disa under jullovet? Hur mycket kostar det egentligen mat under en månad? Kommer alla saker att rymmas i ett släp? När får vi vår dator?

Jaa... Det finns hur många frågor som helst! Dessutom blir jag stressad när jag tänker på hur mycket som måste fixas innan jag flyttar (på torsdag). Jag har inte packat en enda socka än! Nåväl, allt brukar ju lösa sig tillslut :)

På Indiska hade dom ett erbjudande som löd: "Alla gardinlängder - 20%". Erbjudandet gällde till söndag 29/8, så jag och Simon slog till! Vi köpte helt underbara, snorgröna/guldiga gardiner som kommer att passa helt perfekt till sovrummet! :) Där hade dom dessutom ett bord med "Halva reapriset" och vi fyndade;
* bordstabletter som vi ska ha på matsalsbordet (ja, ni läste rätt - vi har två bord!)
* en jättesöt spagettiburk som passar i köket
* en oljelampa som vi ska ha på köksbordet
* två gulliga prydnadselefanter som vi tänker ha i hallen

Jag är supernöjd! :)

Vi köpte även sju meter tyg, så nu ska vi klä om soffan! Jag känner mig så stolt, för vi valde ett tyg och när vi står vid kassan, redo att betala så ser vi att det är halva priset på just det tyget som vi har valt! Jippi!

Ha det bra! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar