måndag 6 februari 2012

Besök, utbildning, praktik och väderomslag

Helgen som var var riktigt bra!

Det började med att kompisar kom över på fredagen och firade min kommande födelsedag. Jag kommer ju att vara bortrest den dagen jag blir ett år äldre (eventuella sms och telefonsamtal den helgen får gärna vänta - det blir så dyrt annars!), så vi tog firandet i förväg. Det var riktigt roligt och jag har så fina vänner som känner mig så väl. Jag fick Harry Potter-boxen med alla filmerna plus extramaterial! Helt fantastiskt! Så jag ska börja se boxen och passa på nu när jag inte har så mycket plugg.

På lördagen kom mormor och morbror förbi. Det var roligt att visa upp lägenheten för första gången för mormor! Jag längtar redan till nästa besök! :)

Idag har jag haft första praktikdagen. Denna gång är det i samma klass som tidigare, så jag var inte det minsta nervös. När jag kom in i klassrummet fick jag flertalet kramar och det går inte att beskriva hur mycket glädje jag får av barnen!

Snart har jag gjort hälften av min utbildning. Det är helt otroligt! När jag åker någonstans, typ Umeå-Piteå, brukar jag alltid tänka "nu har hälften gjorts, nu är det bara en liten del kvar" och den andra delen känns oftast kortare än den första delen. Ungefär så känns det med utbildningen. Den första delen har gått så fort... Hur fort ska inte den andra delen gå?

Idag på skolan kollade vi termometern, och den stod på -16 grader. En rast och en lektion senare kollade vi på termometern och fick en liten chock... -2 grader! Fjorton grader skillnad på lite drygt en timma! Snacka om väderomslag!

På tal om väder och sånt... På facebook kryllar det av gnälliga statusuppdateringar gällande vädret och kylan. Det kryllar dessutom av gnälliga statusuppdateringar som klagar på alla som klagar på vädret. Så nu klagar jag på de som klagar på de som klagar: Sluta klaga!

Så. Nu ska jag bädda ner mig i mjukiskläder och mitt duntäcke, koka mig en stor kopp te, se Harry Potter och drömma mig bort till Dublin. Det här kommer bli en grym vecka!

1 kommentar:

  1. Sara9/2/12

    Och hjälp vad jag längtar tills imorgon :D Hoppas ni får er lite sömn i alla fall så ni orkar med temple bar imorgon :D Flyg försiktigt så ses vi i DUBLIN :D

    SvaraRadera