fredag 10 februari 2012

Hello mate!

Klockan 05.15 i morse stod taxin utanför vår lägenhet. Hade vi packat allt nu? Vart låg passet? Boardingkorten? Visst var det idag vi skulle åka?

Vi fick åka med en trevlig bodenkille som önskade oss en trevlig resa. Vi checkade in vårt bagage, och bagaget skulle vi inte bry oss om förrän vi kom till Dublin.

Flyget till Arlanda gick jättebra! Dom bjöd på frukost, kaffe och te, och det gjorde mig hellycklig! Så lite kan göra mig så glad! Väl framme på Arlanda ser jag Bengt Magnusson! Lite senare träffar vi på min kusin och hennes man.

Vi firade arlandavistelsen med en morotskaka. Sedan var det dags för nästa flyg - det som skulle ta oss till Dublin! Även där bjöds det på kaffe och te, och det kallar jag service! Det var en otroligt tjock dimma vid landningen, så när jag trodde vi var uppe i molnen kände vi hur flygplanet nådde marken. Det kändes lite som att jag blev snuvad på landningen...

När vi skulle ta oss in mot staden bestämde vi oss för att ta bussen. Det skulle bli mycket billigare och framför allt får vi uppleva det irländska samhället på ett annat sätt. Det blev lite strul med bussbiljetterna, men tillslut lyckades vi sätta oss på en buss. Då hörde vi några prata om att hoppa av vid samma gata som vi skulle hoppa av vid - så vi följde efter dom!

Sedan var det dags att hitta vårt hostel. Vi gick ganska direkt till ett informationsstånd. Där fick vi en karta och några bra tips.

Nu har vi alltså checkat in på vårt hostel. Det är inte superlyx, men det duger gott och väl för oss! Killen som äger stället var härlig! Han skulle läsa mitt efternamn, men han gav upp efter "mar...". Efter helgens gång ska han nog kunna det! :)

Vi har gratis internet här, vilket innebär att jag kan blogga, facebooka och skypa :) vill ni mig något så kan ni nå mig där!

Nu väntar vi på att vår vän ska komma - sen blir det mat och besök på en pub!

Ha en bra fredag!

2 kommentarer:

  1. pappa10/2/12

    Grattis Jenny på din födelsedag! Hoppas att du/ni får en fin helg! Tips: Ändra status under rubriken "om mig" Nu är du inte längre en tjugoårig lärarstudent. Kramar pappa och mamma

    SvaraRadera
  2. Tacktack! :) Ojoj, det ska ändras! :) Kram!

    SvaraRadera