fredag 24 februari 2012

Jag, mig och hon

För ett par dagar sedan gick jag in på den här bloggen och fick se den här bilden på mig:
Jag kände inte igen tröjan, men det kunde ju vara ljuset som gjorde att min stickade tröja såg gul ut. Men... varför hade hon en bild på mig på hennes blogg? Och varför kommer jag inte ihåg den där maten?

Efter några långa sekunder inser jag ju att jag tittar rakt på min dubbelgångare! Där har vi henne! Som jag har letat!

För ett par somrar sen var jag med min familj till Norge för att fiska. På hemvägen stannar vi till vid en liten mack/restaurang och där ser min bror ett vykort. På vykortet ser man mig, några år yngre, plocka hjortron med det ljusa håret uppsatt i en toffs. Men det var inte jag på bilden - det var min yngre dubbelgångare.

Sedan den händelsen har jag letat efter dubbelgångaren som jag har nu, hon som ser ut som jag gör nu... Men nu är sökandet över!

Dubbelgångare är ett roligt fenomen. Inte alltför sällan ser man en dubbelgångare till någon man känner, men alltför ofta håller inte personen med. När jag visade den här bilden för Simon sa han "men vilken fin bild på dig!" och jag hade lätt kunnat säga att det inte alls ser ut som mig, men nu ser jag ju själv att hon på bilden är min dubbelgångare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar