torsdag 17 januari 2013

24 timmars bootcamp!

I julklapp fick jag och Simon sista säsongen av 24 (ni vet, den där actionsprängfyllda serien om en agent och en antiterroristbyrå som under 24 timmar får vara med om en heeel deeel). Jag såg serien när den kom år 2001, men jag tappade intresset när den fick så dålig sändningstid. Därför har jag inte sett de senaste två säsongerna. Jag har däremot alltid hävdat att 24 är en fantastisk serie som man bör se (speciellt om man gillar action!). Förra året fick jag med Simon att se första säsongen. Det var första gången jag såg den säsongen sedan den sändes på tv (alltså för 11 år sedan). Jag var i extas, men Simon tyckte att den var sådär... Jag höll med om att den kändes lite seg, speciellt när jag visste att de kommande säsongerna skulle vara så mycket mer. Simon var inte superpeppad på att se vidare, men nu när vi då fick den sista säsongen så var vi ju nästan tvungna! Det är alltså den senaste, men även den allra sista säsongen vi fick.

Så, nu när vi kom tillbaka till Umeå skaffade vi Netflix. Det är en underbar tjänst! Man betalar 79 kronor i månaden (första månaden är gratis) och då har man tillgång till massor av serier och filmer! Vi slog igång första avsnittet av säsong 2, och ni kan väl tänka er hur glada vi blev när vi insåg att det nästkommande avsnittet börjar spelas direkt efter... Så vi behöver aldrig resa oss upp ur soffan!

Vi såg nästan pinsamt mycket 24 och plöjde igenom säsong 2 på en vecka. Nu är vi halvvägs inne i säsong 3. Och ja, Simon är lika mycket i eld och lågor som mig nu!

Det har gått så långt att i natt har jag drömt om olika terrorister, ett virus och om jag ska döda han med mustasch eller Jack Bauer. Simon har i sin dröm varit chef över insatsstyrkorna och CTU, så vi har med andra ord väldigt fullt upp.

Idag har jag börjat med något jag aldrig har gjort förut - ett treveckors bootcamp! Det är ett träningsschema som är utformat i tre veckor. Det jag gillar med den här bootcampen är att den är helt perfekt för mig! Det är (ganska lätt) träning varannan dag och den här träningen går att göra hemma utan utrustning! Däremot är det morgonpromenader fem dagar i veckan. Skönt! Fast ändå jobbigt... Morgonpromenaderna ska ske innan frukost, eftersom man då får igång magen och matsmältningen.

Jag har aldrig varit något för dieter, måsten eller andra tvång. Varken i matväg eller träningsväg. Nu har jag äntligen hittat något som passar mig och mina tankegångar. Jag får väl se om jag kanske har andra åsikter om två veckor, men jag ska iallafall testa och ge det ett försök! Tre veckor, det är ju ingenting! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar