torsdag 2 juni 2011

Otajmat

I förrgår (tisdags) kände jag att det var något fel med kroppen. Jag kände mig hängig och slö, och huvudvärken smög sig på. När jag skulle bre en macka på kvällen orkade jag knappt lyfta armen, så jag beslöt mig för att sova bort sjukan. För att kunna somna var jag tvungen att svälja två ipren och suga på en bafucin (mot halsont)...

Igår vaknade jag och hade feber. Inte så farligt mycket, så jag tog en ipren och for till universitetet för att hålla i min sista redovisning för denna termin! :) Redovisningen gick superbra och jag var hur nöjd som helst :) Men efter fyra timmar av lyssnande på redovisningar kände jag hur koncentrationen var obefintlig. Jag hade tänkt skriva på min sista hemtenta, men jag åkte hem och sov istället. Jag tog en till ipren och slumrade. Jag frös och svettades i omgångar... Usch.

Efter ungefär en halvtimma efter jag hade tagit iprenen kollade jag temperaturen... 38,5 efter ipren! Aaaah... Jag la mig klockan nio och hoppades att sömnen skulle ta bort all feber. Jag svettades och var tvungen att ligga utan täcke, men då började jag frysa så då tog jag mitt och Simons täcke... och då började jag svettas igen!

Just nu hatar jag febern! Idag måste jag skriva på hemtentan som jag ska skicka in ikväll, tvätta, städa och packa... med feber. Som tur är så åker jag hem imorgon, och då vill jag ha en stooor kram från alla!

Jag har fått höra från flera olika personer, oberoende av varandra, att jag har börjat prata och skriva mer "norrländskt". När jag läser igenom inlägget ser jag bland annat att jag har skrivit "bre en macka"... Vad säger man på onorrländska då? "Smöra en smörgås"? Pffht...

Nu vill jag vara frisk och fara hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar