torsdag 9 juni 2011

Sommar, sommar och sol

Vilka underbara dagar vi har haft den här veckan!

Igår blev det motorcykel i några timmar och sedan satt vi ute i solen och värmen till klockan nio på kvällen! Det var helt fantastiskt!

Idag började jag och Simon dagen med en rask promenad i en timma, sedan for vi till Hemlunda och svettades. Inte någon svalkande vind, utan endast stekande sol. Skönt, men efter en timma var vi helt utslagna. Vattnet var iiiiskaaaallt, men Simon doppade sig ändå!

Efter ett tag for vi vidare till Pottan (för er som inte vet vad det är kan jag meddela att det är en liten sjö) och där badade vi! Jag simmade och simmade, och ville aldrig stiga upp! Badkruke-Jenny var bortblåst och jag njöt. När vi sedan låg på filten kröp det en spindel på mitt ben. Jag sprättade bort den utan ett ljud! Jag är stolt över mig själv idag!

Nu har vi köpt Ballerina och ska lägga oss ute i gräset hemma på baksidan. Vilken fantastisk dag! Och det är bara början av sommaren! :D

3 kommentarer:

  1. Anna9/6/11

    Slösa inte bort allt somrigt - vänta tills jag kommer upp! :)

    SvaraRadera
  2. Slösa? (och nu kommer jag inte ihåg vad jag tänkte skriva, jag började sjunga på "pengar, pengar, pengar, pengar - jag vill ha, jag vill haaa!" istället...)

    Det kallas spendera väl :) Men vi sparar lite åt dig också ;)

    SvaraRadera
  3. Var det din Ballerina som jag hittade i kylen?
    Måste säga att den var jättegod.
    Reklamen säger något om att den är god att doppa - vill bara instämma, den smakar fantastiskt!
    Ser fram emot fler smakupplevelser i sommar.

    SvaraRadera