torsdag 13 september 2012

Cykellös och munspelsrik

Jag har i flera års tid hört talas om att många blir av med sina cyklar i Umeå. Under mitt första år här hade jag en gammal, skranglig cykel. Den har jag fortfarande kvar. För ganska prick ett år sedan köpte jag en sprillans ny cykel, och den skrev jag lite om här.

Jag har alltid varit noga med att låsa cykeln, speciellt nu när jag har haft en fin cykel. Men tror ni inte att någon är så fräck att hen kommer och tar min låsta cykel som står parkerad precis utanför köksfönstret!

Jag var lite småstressad när jag skulle till skolan igår och jag blev helt tom, både i tanken och i ord när jag upptäckte att min cykel inte stod där jag hade lämnat den. Jag gick helt enkelt in i lägenheten igen och sa till Simon "min cykel är stulen". Jag kände mig inte så arg eller ledsen. Mest bara förvirrad. Men jag tog extracykeln som Sara lånar, så jag hann till skolan. Men under den cykelfärden kände jag hur jag mer och mer blev arg. Vem är så elak att den tar en låst cykel? Rakt utanför lägenheten?

Eftersom den kostade en hel del så blev det väldigt många telefonsamtal hit och dit. Men nu är stölden polisanmäld och jag får ut försäkringspengar. Men jag måste lägga ut 1500 kronor på självrisken, och det hade jag gärna sluppit och jag hade gärna haft kvar min fina cykel som har utgått från sortimentet!! Lite frustrationsutsläpp: MAIOBMORFNdknsopmdnSGDO!!!

Så. Nu kan jag fokusera på roligare saker!

I tisdags köpte jag mig ett munspel, så nu spelas det för fullt! Jag är inte alls duktig, men jag lär mig sakta men säkert. Roligt är det iallafall!

Fler har fått upp ögonen för Iksu Passning, så nu har vi ganska många barn per kväll. Superkul! Igår var det fullt ös från början till slut.

Och på tal om jobb - idag ringde de från skolan där jag har gjort praktik och de ville att jag skulle jobba imorgon! Så imorgon är jag fröken Jenny i fem timmar :) Inte helt fel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar