fredag 21 september 2012

Plugg, laser och lite tankeläsning

I morse vaknade jag med ett leende. Jag känner på mig att det här blir en bra dag och en bra start på en fantastik helg!

Idag ägnar jag dagen åt tentaplugg. Eftersom jag inte har en dator hemma, har jag begett mig till en datorsal på skolan. Trots att det sitter en turk, indränkt i axe som lyssnar på hög arabmusik i hörlurarna, så mår jag ganska gott. Jag har min lilla kaffetermos, bra blyerts med stift som inte går av och framför allt så känner jag att jag lär mig!

Ikväll ska jag, Simon och några kompisar fightas på laserdome! Det kommer bli fantastiskt kul och jag känner redan nu hur adrenalinet förbereder sig :) sent ikväll kommer Simons syster och mor (som förövrigt fyller år idag - grattis! (och grattis även till min favoritsyster som fyllde år igår!) och imorgon ska vi bjuda på trerätters à la lchf och sedan ska vi se HENRIK FEXEUS!!! Jag har längtat sen sist vi såg hans show som var MAAAAGISK! Det kommer bli så underbart! Vi ska dessutom sitta på rad tre, så det är ju nästan som att jag får ta i han :D

Nåväl, nu ska jag fortsätta läsa om föräldrabalken, europarådet och barnkonventionen. Jippi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar