söndag 9 september 2012

En fullspäckad dag

Söndag.

Väckarklockan ringde halv åtta. Med ögon som liknade en pandas hivade jag i mig lite frukost och trampade iväg mot Iksu. Dags för en ny arbetsdag! Jag började med att pyssla lite i passningsrummet, satte igång en film och väntade på dagens barn. När barnen kom såg vi lite film, kastade ärtpåsar och busade. När arbetspasset var slut klockan tolv var även min energi slut.

Simon mötte upp mig på Iksu och vi gick mot simhallen. Väl där simmade vi ett tag, bubbelpoolade och for hem. Efter en lunch började jag baka kolakakor. Degen vägrade samarbeta med mig och jag fick ett smärre utbrott. Det som skulle bli korvar blev bollar, men dom blev goda ändå!

Efter bakning blir det diskning (enda nackdelen med bakning utan diskmaskin). Och efter diskningen gjorde jag mat samtidigt som Simon handlade lite. Efter maten var det dags för tvätt. Direkt vi hade startat första maskinen började vi med något vi aldrig har gjort förut: bullbakning!

Nu är klockan kvart över nio och vi väntar på sista jäsningen innan bullarna ska in i ugnen. Vi väntar även på sista tvättmaskinen.

Justja. En till sak har jag hunnit med: jag har kört en moppe! Ni vet, en sån där gammal... med växlar, kopplingar och flames! Jag kunde inte sluta skratta, för det var med skräckblandad förtjusning jag körde iväg tio meter, vände och körde tillbaka till en skrattande Simon.

Filmbevis:


Nu ser jag fram emot en nybakad bulle, ett glas mjölk och mitt stora, fluffiga täcke!
God natt!



Uppdatering: bullarna blev magiska!

2 kommentarer:

  1. Åsa M10/9/12

    Jag har kört en sån moppe EN gång i min ungdom.En färd med skräckblandad förtjusning eftersom jag inte visste var bromsen var...
    Bullarna ser jättefina ut, jag blir sugen på att smaka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag fick lite panik när jag skulle växla till tvåan, råkade bromsa istället för att växla och när jag då skulle bromsa råkade jag växla. Det slutade med motorstopp. Men kul var det!

      Du får komma ner och smaka bullarna ;)
      Kram!

      Radera