tisdag 2 juli 2013

Listiga listan


Hur såg du ut för exakt ett år sen?
Jag kollade igenom mina bilder och detta var den enda bild som fanns från 2 juli. En bild på mina ben och fötter. Det var en morgon där jag inte kunde sova. Benen sprattlade och jag lyckades inte få någon ro i kroppen. Så jag drog på mig löparkläderna, och om jag inte minns fel så var klockan knappt halv sex innan jag började springa. Jag minns även att det var så sjukt varmt! Det kan man knappast tro när man ser vädret idag, ett år senare.

Vilket är ditt mest använda ord denna vecka?
En del tänker ju veckan från måndag till söndag. Men för att göra listan lite enklare att svara på så tänker jag denna veckan som tisdag-tisdag. Så... den senaste veckans mest använda ord måste vara "heeeeej". Vet inte hur många gånger jag har sagt det till lill-Ester. Flera gånger per minut när jag har hållit i henne och hon har haft öppna ögon. Räkna då även in alla heeeej till resten av familjen! Men lilla snigel ligger hack i häl!

Har du någon fobi?
Spindlar. Usch. Vill ändå tro att det har blivit lite bättre de senaste åren. Idag kan jag nästan vara i samma rum som en spindel. Så länge den håller sig på säkert avstånd och ingen människa i min närhet tycker att det är roligt att "skoja" med mig.

Vad är det finaste någon har sagt till dig idag?
Det är inte så många som har pratat med mig idag. Men det finaste måste nog ha varit "hej då sötis" av Simon innan han for iväg i morse.

När kände du dig riktigt nöjd med dig själv senast?
I torsdags när jag fick mitt tentamensresultat. Ett ynka poäng från VG. Jag som trodde att jag skulle få göra omtenta! Ett halvår kvar nu. Gaaaaaleeeeet!

Vad tror du kommer bli roligast i helgen?
Jag har ingenting planerat i helgen. Jag hoppas på fint väder, god mat på altanen och lite godis! Men roligast blir det nog när jag spöar skiten ur alla i minigolf (som jag hoppas blir av i den varma kvällssolen)!

Vilken är din pepplåt för tillfället?
Haha. Ja. Jag sjunger ju inget annat än lilla snigel, så det måste väl bli den låten!

Vad har du sysselsatt dig med då du har haft dötid i veckan?
Busat med Nisse. Plus några avsnitt Desperate Housewives. 

Har du gjort/kommer du göra något i veckan som du inte gjort förr?
Det är väl att spöa skiten ur alla i minigolf. 

Vad oroar du dig för?
Att jag inte ska hitta ett jobb som jag ska trivas med. Att mina nära och kära blir sjuka. Att Simon inte tar sig in på polisutbildningen. Att någon ska krocka. Att Disa ska smita. Att jag ska bli sjuk. Ja, jag oroar mig väldigt mycket! Många kanske tycker att jag borde sluta oroa mig, sluta noja över saker... Men det ger mig ett slags lugn. Det känns som att jag är bättre förberedd ifall sakerna skulle inträffa. Det känns som att jag vet bättre hur jag ska hantera känslorna då.

Vem är den kändaste personen du har sett på senaste tiden?
Haha! Tydligen en gammal hockeyspelare (tror jag det var) som mamma och pappa kände igen uti kyrkmarknaden. Men eftersom jag inte vet vem det är så räknas det väl inte. Piteå är inte så kändistätt.

Hur ser dina senast tagna webcam-bilder ut?
De senaste bilderna jag tog la jag upp här, så för att ni ska få se något nytt så låter jag er se dagens sanning: klockan är 12 och jag har fortfarande på mig pyjamas.







Om du fick välja vad som helst att äta just nu, vad är du då sugen på?
Saltlaktrits! Alltid saltlakrits!

Har du gjort av med pengar idag, på vad?
Inte än, eftersom jag inte ens har lämnat huset. Men jag planerar att köpa mig en ny bikini, en kompaktkamera och en pulsklocka!

Vad har du på dig idag?
Jag bjuder på en till webkamerabild. Min fina pyjamaströja!
Plus svarta fotbollsshorts och underkläder. Men det är inte lika spännande, jag lovar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar