måndag 1 juli 2013

Lilla snigel, akta dig

Man kan ju tro att frekvensen av blogginlägg ska öka nu med ledighet och allt... men... nä. 

Är jag istället ute och njuter av det fina vädret? Njaaaaa... vissa kanske tycker att grått, fuktigt, varmt och regnigt är fint. Men jag håller mig hellre inomhus.

Men har jag kanske dragit igång ett stort projekt, t.ex köper möbler och målar om dom? Nej. Verkligen inte. Bara tanken gör mig stressad.

Jag kanske använder min lediga tid till att biffa upp mig och göra mig binkinifit inför Rhodos? Haha. Bara tanken är skrattretande. Det enda jag gör om dagarna är ju att äta gott...

Så. Vad gör jag om dagarna då?

Jo. Efter midsommar åkte jag, Simon och mina föräldrar upp till älskade Nyvall. Trots en invasion av mygg klippte vi gräset (till er som inte har varit i Nyvall: det är jättemycket gräs), räfsade ihop klippet, skrapade av färg från stugan och målade sedan om hela stugan. Detta på bara ca 7 timmar. Väldigt härligt att få göra något fysiskt en hel dag! Man blir sådär skönt trött, trött i musklerna. Något som man inte blir efter en skoldag i föreläsningssalar.

Den som tror att man ska ha snygga kläder i Nyvall får tänka om! Många i min ålder skulle må dåligt över att ha liknande kläder... Men jag känner mig nästan som snyggast i outfits som denna. Tur att Simon är en mjukisklädeskille!

Dagen efter Nyvall for jag tillsammans med pappa, syster och hennes make till Benbryteforsen för att fiska. 


Eller, ja, vi stod ju inte här och fiskade... vi for en bit bort där det var mindre forsande vatten. Inte lika mäktigt, men väldigt vackert ändå! Tyvärr var det dåligt fiske... inte ett napp för mig. 



Sen blev det några dagar med plöjning av tv-serier. Nu är det Desperate Housewives som gäller. Jag såg det ju i början av gymnasiet, men det börjar ju vara några år sedan nu... Så jag har glömt det mesta som har hänt. Speciellt i de första säsongerna.

Sedan kom familjen Marklund hit. Bror, svägerska och mina två söta syskonbarn! Nils på 20 månader och Ester på 3 veckor. Nisse har busat, kramats och vi har fått höra lilla lilla akta deeej fleeeeera gånger per dag. Ester gör som de flesta bebisar: äter, sover, bajsar och sover lite till. Otroligt liten och väldigt, väldigt söt!
Nils älskar telefoner, knappar och saker man kan trycka på. Lämnar man sin telefon framme får man nästan räkna med att han leker med den. Ni må tro att jag fick mig ett härligt skratt när jag hittade den här bilden i min telefon. Hm... undra vem som kan ha lånat min telefon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar