lördag 13 augusti 2011

En dag kvar

Tio timmar.

mycket lite är det kvar av mitt sommarjobb. Imorgon jobbar jag delad tur (7-12, 16-21) och det innebär att mina sista fem timmar på jobbet spenderar jag helt ensam. Om man inte räknar med vårdtagarna förstås.

Det har varit en otroligt lärorik sommar, och jag har tänkt punkta upp några saker som jag har lärt mig/blivit bättre på:
* Bemötandet med nya människor
* Ge ögondroppar
* Byta stomipåse
* Använda en amputeringslyft
* Inte ge en min när man egentligen vill kräkas åt det äckliga bajskalaset
* Hur Zon-området är uppbyggt med Hamnplan/Wåhlinsgatan/Trädgårdsgatan
* Köra en rullstol
* Hur man tar av sig plasthandskar på äkta läkarvis
* Det gör ont att sprita händerna när man har små sår
* Ta på stödstrumpor
* Ta ut/sätta in löständer
* Ringa 112
* Ett leende gör mycket

Jag kommer att sakna många fina vårdtagare och självkart mina kollegor, men förhoppningsvis ses vi igen nästa sommar! :)

Veckan som kommer ska jag ägna åt... ingenting. Jag ska sova länge, äta sen frukost, titta på tv-shop och vakta min telefon. Jag väntar på ett besked som förhoppningsvis kommer att göra mig oändligt lycklig! :)

Ha det fint! :)

1 kommentar:

  1. Jag gillar att du skriver igen! :) Vi ses, kramar!

    SvaraRadera