onsdag 31 augusti 2011

Frisörer

Här hemma leker vi frisörer. Simon färgar mitt hår, och jag snaggar han. Bra byte! 



Det blir inte helt perfekt när vi gör det själva, men det blir bra mycket billigare! Dessutom har vi viss förståelse för varandra IFALL det skulle bli lite konstigt...

Betalar man stora summor pengar för att bli färgad och klippt hos en riktig frisör vill man absolut inte höra dessa fraser:

• Ojdå.
• Visst sa du 3 decimeter och inte 3 centimeter?
• Reversed mohawk är superhett i höst! (googla om ni inte vet vad det är)
• Ehm. Håret blev visst lite grönt... Men det gör väl inget?
• Hoppsan
• Jag tycker verkligen att det var på tiden du klippte dig
• Atjooo (precis vid ett klipptag)
• Det blev lite kortare än vad du tänkte dig, men det här gjorde bara att du såg lite busigare ut!
• Tyvärr har vi slut varmvatten i duscharna
• Jag är inte så duktig på att klippa den frisyren/färga hår, men jag ska göra mitt bästa!
• Ehm. Kan nån komma och hjälpa mig? Hårborsten har fastnat!
• Det blir 10 000 kronor tack!

Snart ska jag tvätta ur färgen, sen blir det fika hos Emma :) Hoppas ni har det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar