tisdag 9 augusti 2011

Återkomsten

Vad skriver man efter ett nästan två månader långt uppehåll?

Innan midsommar hade Ica Lundmans en rolig annons i tidningen. De sålde lite olika delikatesser som jag aldrig har hört talas om tidigare. Jag tänkte fota det och skriva om annonsen, men jag tänkte "äh, jag gör det sen...".

Det var en gubbe på jobbet som förvandlades från "arga gubben" till "söta gubben" som bjöd mig på fika i gallerian. Det tänkte jag också skriva om, men det fick bli sen.

Jag tänkte skriva om gången i Nyvall där pappa hittade en mask som hade bokstavligt talat knutit en knut på sig själv. Det var den gången Erik fick stjärten daskad av en gädda. Men det skulle jag skriva om lite senare.

Jag och Sara spenderade ca 4 timmar på Gläntan en dag. Det var varmt i vattnet, och det var rena rama lyxvågor den dagen, så vi badade ca 3 timmar, utan att bli less. Det tänkte jag också skriva om, men det fick bli senare.

Jag råkade förstöra en kvinnas liv för att jag köpte fel tv-tidning, och jag räddade en annan kvinnas liv för att jag gick ut i spöregnet och köpte en Expressen. "Du har en stjärna i himlen av mig" sa hon och gjorde mig glad. Sådana händelser hade jag tänkt skriva om, men det orkade jag inte... så det skulle jag skriva om sen.

Nu har senare blivit nu, men jag vet ändå inte vad jag ska skriva. Jag tror att jag ska leta reda på den där Lundmans-annonsen, för den var så rolig! Men först ska jag äta soppa :)

Dessutom vill jag berätta att för fyra år sen kunde jag knappt äta. Jag var så ruskigt kär i den där Perssonpojken och jag visste inte vad jag skulle göra av mina känslor. Som tur var fick jag mina känslor besvarade, och det har vi tänkt fira imorgon med hotellövernattning (och självklart hotellfrukost)! Bara för att vi kan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar