tisdag 16 augusti 2011

Gammal som såsen

Sista jobbarkvällen visade sig bjuda på många spännande saker:

1. Jag handlade en bullängd på Ica Kvantum. Då jag står i kassakön ser jag hur en man snattar 3-4 cigarettpaket, mitt framför ögonen på den oseende kassörskan. Jag blir lite chockad och hör mig själv säga till kassörskan att han snattade, varpå hon ringer efter extrapersonal. Jag var tyvärr tvungen att gå till jobbet, så jag vet inte hur den spännande händelsen slutade. Skakis blev jag iallafall.

2. En tant bjöd på piroger bigarråer och jag lyckades för första gången i mitt liv knyta en knut av stjälken med bara tungan! Jag blev helt exalterad, men jag hade ingen att dela denna fantastiska stund med. Men jag var glad ändå!

3. Jag fixade middag åt en tant (potatis och fiskfriletter) och letade efter en sås. Efter lite snokande i hennes kyl hittar jag en slags salladsdressing som jag tänkte att det fick duga. När jag lyfte upp flaskan ser jag att den ser lite tjock ut i botten, medan en vattnig sörja flyter längst upp. Det fanns även en liten mögelfläck på utsidan av flaskan... Jag tittade på bäst-före-datumet och fick en smärre chock: dressingen gick ut i mars... 1992!!! Förstår ni? Dressingen har stått i kylskåpet nästan lika länge som jag har levt. Jag hittade även en kaviartub som jag inte kände igen märket på...

4. Jag fick många kramar och även en kindpuss av vårdtagarna. Det kändes så roligt att höra hur mycket dom tycker om mig och att jag kommer att bli saknad. Jag slutar på topp!

När jag sen kom hem var jag helt utpumpad. Jag visste inte om jag var glad eller lite ledsen över att sluta. Nu, två dagar efter, har tröttheten kommit ikapp mig och jag känner mig lika trött som jag gjorde 1992:


Nu ska jag snart gå och sova. Fast... jag tittade nyss på klockan och ser att den är 21.10... Får man lägga sig så tidigt när man är ledig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar