fredag 11 november 2011

111111

Förra helgen var så fantastisk så jag vet inte vad jag ska skriva om den!

På söndagskvällen tog vi bussen hem, och det var nog de sämsta timmarna under hela helgen! Det började med 25 minuter väntan på en extrabuss (eftersom länstrafiken fortfarande tror att ingen åker buss på söndagskvällarna). Sedan var det stopp på varenda liten håla som hade en busskur. Simons näsa läckte, och under bussresan snöt han (trots att han var sparsam med näsdukarna) upp tre (3!!) förpackningar med näsdukar. Dessutom blödde han näsblod.

När vi äntligen rullade in i Umeå gjorde bussen ett stop på Mariehem. Det är stoppet innan vårt stopp, så vi var väldigt nära hem (fast ändå inte så nära att vi orkade gå sista biten). Vi såg fram emot att kliva av bussen om några ynka minuter, men nähä, bakdörren tyckte att det var en bättre idé att sluta fungera. Chauffören och några till drog och slet i dörren, men den vägrade stänga. Tillslut tog de fram en hammare och slog på dörren. Vi var stående på Mariehem i ungefär femton minuter innan dörren bestämde sig för att ge upp. Vi var så nära målet, men den där sista halvtimmen var otroligt dryg!

Annars har veckan varit bra! Simon skrev sin första tenta i onsdags, och det firade vi med att gå på bio. Vi såg Tintin, och filmen var otroligt välgjord! Se den!

Idag, fredag, är jag ledig. Jag hade en plan att vara på stan vid elvatiden, men efter en sovmorgon, lång frukost och en dusch är jag fortfarande i morgonrock och klockan har passerat tolv. Ganska skönt om jag ska vara ärlig.

Ikväll ska vi äta tacorullar och kanske kladdkaka. Se idol och film är det vi ska göra.

Justja! På måndag börjar jag min praktik! Fyra veckor i samma härliga klass som i våras. Det kommer att bli underbart! Jag ringde min handledare (klassföreståndaren) och hon sa att barnen längtade efter mig och att hon såg fram emot att se mig igen :) jag blev hur lycklig som helst!

Ibland pirrar det till i min mage när jag tänker på framtiden. Jag kommer att få undervisa barn och lära dom läsa och skriva. Förhoppningsvis kommer jag att göra ett gott intryck, och kanske kommer eleverna på gymnasieskolan berätta för varandra om deras fantastiska lågstadielärare Jenny. Hur fantastiskt låter inte det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar