onsdag 2 november 2011

Redo?

Helgen blev riktigt lyckad och ekonomiskt sett ännu bättre! :)

Vi började helgen med att sälja bilen. Där fick vi extrapengar som vi inte hade räknat med.

På lördagen var vi på halloweenfest. Jag hade klätt ut mig till en blåslagen lucia (bild längst ner) och Simon var en tant (bild näst längst ner). Eftersom vi körde på kläder vi hade hemma (jag var ju tant under nollningen - minns ni det?) så kostade utklädnaden inga större summor. En del hade köpt kläder för hundratals kronor... Galet! Kvällen blev riktigt lyckad! Vi drog ut på ett uteställe som hade gratis inträde om man var utklädd (wiho!). Det var fullt med folk, det var bra stämning och alla var väldigt glada!

På dansgolvet hittade jag en mobil. Mitt på golvet. Helt ensam. Jag lämnade in den till personalen, och nu hoppas jag att jag gjorde mobilens ägare glad. Efter ett par timmar drog jag och tanten hemåt, men våra magar kurrade. Vi köpte en kebabrulle som vi delade på (30 kronor var) för att stilla den värsta hungern. När vi tar emot rullen så ser jag två 20-lappar på marken. Wiho! Plötsligt kostade kebabrullen bara tio kronor var!

Under söndagen funderade vi på att se på bio, men vi blev för lata, så vi köpte en bingolott och satt hemma istället. Efter första bingodragningen kunde vi ropa "BINGO!". 200 kronor, rakt ner i fickan!

Men idag är lyckokänslan desto mindre. Imorgon har jag en tenta, och jag vet inte om jag kan allt. Magen bubblar och jag känner mig nervös. På ett sätt känner jag mig superlugn, eftersom jag läser en mattekurs (och jag älskar matte!), men jag blir nervös och undrar om jag tar tentan lite för lätt. Tänk om den är supersvår?

Det som håller humöret på topp är att direkt efter att tentan är inlämnad hoppar jag på bussen som tar mig till Piteå! Äntligen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar