fredag 18 november 2011

Spring, svett och skratt

En fjärdedel (även två åttondelar) av praktiken är nu avklarad. Vi har gått igenom bråktal med eleverna, och jag känner att jag för första gången i mitt liv förstår det där med bråk. 20 år tog det... Nu ska vi lära eleverna det på fyra veckor!

Jag trivs som torsken i havet (jättebra alltså!) och jag känner att den första veckan gick alldeles för fort. Jag har även vikarierat fyra timmar i en förskoleklass. Inte illa! :) Det var roligt, men inget jag vill jobba heltid med.

När jag stod utanför klassrummet och väntade på att klassen skulle komma tillbaka från lunchen gick det förbi en grupp sexåringar. En kille sa "jag har aldrig sett dig förut... Vem är du mamma till?" :)

I onsdags var jag och Siri på ett pass bodybalance och sen satt vi ett tag i bastun. Välbehövligt!

Igår var jag, Simon och 15 personer till (jag kände typ två...) på megazone och vi spelade laserdome. Det var adrenalinfyllt, svettigt och otroligt roligt! Första omgången hamnade jag på en tredjeplats, och jag var sjukt nöjd! Andra gången hamnade jag på femte plats och Simon hamnade som vinnare! Extremt roligt, men väldigt jobbigt! 40 minuter intensivt springande! Träningsvärken finns här.

Ikväll kommer Emma och Markus hit. Vi har bakat kladdkaka, städat och köpt chips. Mysigt!

Ha en fin helg!

2 kommentarer:

  1. Men du... trivs verkligen torsken i havet?

    För övrigt fick jag exakt samma kommentar från ett barn när jag hämtade nycklarna på mammas jobb när jag var hemma senast.

    SvaraRadera
  2. Ja, torsken trivs då bättre i havet än ovanför ytan :)

    Haha! Hur tacklade du den kommentaren?

    SvaraRadera