torsdag 8 november 2012

På nya äventyr

Förra torsdagen var jag i Piteå. Kom till Umeå på måndagen. Idag är det torsdag igen och vart är jag nu? Jo - på ett tåg på väg till Gävle! :) Ska få tillbringa helgen med bror, svägerska och brorson. Inte illa pinkat! :D

Tågresan tar drygt sex timmar, så vi har laddat upp med filmer, radiodokumentärer och satsumas!

Jag och Simon kände oss som små lantisar när vi klev på tåget. "Åh, wow! Det är en häftig dörr till toaletten!", "Coolt, det finns eluttag bredvid sätena!", "Vilka moderna säten, och vad tyst tåget är!". Vi gav varandra en tyst blick och fortsatte att imponeras i tystnad.

Igår jobbade jag i barnpassningen. Jag och en liten kille på 4 år bygger en häftig racingbil med spoilers, hemliga trappor och tre våningar. Han letar legobitar och jag sätter ihop bitarna. Han slutade leta och började titta intensivt på mitt bygge. Jag möter hans blick och han drar en djup suck innan han utbrister "Åh, vad duktig du är på lego!". Mitt hjärta smälte väldigt mycket! Jag tackade och frågade pm han kunde hjälpa mig, men han ville inte förstöra mitt bygge, så han fortsatte förnöjsamt att leta legobitar.

Hoppas ni får en bra helg!

(Nej, justja, det är ju bara torsdag idag!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar