onsdag 31 oktober 2012

Simma lugnt

Igår jobbade jag på barnpassningen, och när jag väl var på iksu så tänkte jag simma lite efter jobbet. När jobbpasset var slut kunde jag inte sluta tänka på hur mysigt det skulle bli att få krya ihop i soffan, ha en filt, tända ljus och dricka te samtidigt som man hör regnsmattret mot fönstret. Men andra delen av hjärnan var lite bättre på övertalning."Kom igen, simning är ju jätteskönt!", "Supereffektiv träningsform!", "När du har simmat - då kan du mysa med gott samvete!".

Så där stod jag i omklädningsrummet och tog på mig baddräkten, peppade mig själv och intalade mig om hur skönt det skulle bli att få simma.

Jag kom i simbassängen klockan 19.40. Det var kallt och inte alls så skönt. Men jag lovade mig själv att en halvtimma utan paus var superbra!

Ungefär såhär gick mina tankar under den följande halvtimman:
19.45 - Åh, herregud. Har det bara gått fem minuter? Inte en chans att jag håller ut i tjugofem minuter till!
19.50 - Har det bara gått tio minuter? Det är ju... ja... ett halvt avsnitt av vänner utan reklam. Typ ingenting alltså. Det känns som minst det dubbla. Äh, jag simmar tio minuter till, då har jag simmat tjugo minuter. Det är väl bra?
19.55 - Oj. Redan en kvart!? Vart tog tiden vägen? Klart som korvspad att jag orkar en kvart till, jag är ju knappt trött!
19.57 - HAR DET BARA GÅTT 17 MINUTER!? Jag kommer ge upp snart... 20 minuter sa jag, det blir bra. Då är klockan åtta, det är jämn och fint.
20.00 - Börjar simma mot stegen för att gå till duscharna när 20 kvinnor kommer från ett aquapass och ska dela på de fem duscharna. Jag kommer få stå och vänta på duscharna i tio minuter, lika bra jag simmar på.
20.05 - Undrar hur noggrant alla duschar? Dom borde väl vara klara snart? Snälla? 
20.10 - Seriöst, har jag redan simmat en halvtimma utan paus? Det gick ju superfort! Lätt att jag gör om det här snart igen!

Simningen var en pina under själva simningen. Jag tycker det är så långtråkigt! Om man simmar med någon så kan man ändå inte prata, så det är lika bra att simma själv. Men då är man där, i tystnad, och simmar fram och tillbaka. Fram och tillbaka. Fram och tillbaka. Men efter simningen var jag så nöjd över mig själv! Det var ju ganska skönt ändå. Simma av sig överskottsenergi, ingen som pratar om saker jag inte vill höra, en tid för mig själv och mina tankar.

En sak hela jag är överens om är att det kommer bli mysigt att få komma hem till Piteå i helgen! Imorgon tar jag bussen och får stanna hela helgen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar