söndag 28 april 2013

So, we meet again

Ja, nu var det baske mig alldeles för länge sedan jag skrev något här. Men ska jag vara ärlig så beror det helt enkelt på att jag har varit utpumpad. Mycket plugg, jobb, körövningar och konserter, umgås med vänner och dessutom har jag börjat träna lite mer än tidigare. PLUS det packar vi fortfarande upp i lägenheten och fixar inför bröllopet som jag och Simon ska vara värdpar på (och det är om bara 6 veckor!).

De få kvällar jag inte har haft något planerat har jag ägnat åt att vila och känna lugnet. Jag har märkt att det är väldigt viktigt för mig att göra ingenting då och då. Då går liksom det andra mycket enklare!

Igår fick jag veta att jag kom in på sommarkursen! :) Känns sviiiinakuuuul!! Dessutom ska några kompisar också läsa kursen, vilket gör det hela ännu bättre! Så sommaren kommer att starta med bröllop och några dagar ledighet, sedan åker jag tillbaka till Umeå och stannar där till sista juni. Hela juli är jag ledig! Jag ska vara hemma, mysa med familjen, bada, sola, njuta. Sen blir det Rhodos och direkt från semestern åker jag tillbaka till Umeå för att läsa klart kursen. Naaaajs!

Den senaste tiden har jag fått en väldans längtan efter hus på landet och höns! Tänk att ha egna höns som värper fina ägg. Tänk att få äta kokta ägg varje morgon och veta preeeciiis vart äggen kommer ifrån. Förutom att egna ägg smakar fantastiskt så blir ju allt så vackert! Bullarna får en gyllene färg och marängerna blir gulaktiga. Okej, det är ju inte alltid jag bakar bullar och maränger, men ändå, det är kul att kunna.

Förresten så bakade jag maränger härom dagen. Vi hade gjort pasta carbonara, och då använder man bara gulorna. Så istället för att slänga vitorna så vispade jag upp dom ordentligt (3 st), blandade i 2 dl socker, spritsade ut och lät dom sen torka i 125° i 35 minuter. Det blev gott! Det är ju inte varje dag man äter maränger, men när man väl gör det kan man väl äta bra maränger? :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar