fredag 21 juni 2013

Midsommar!

Nu är det alltså midsommar.

Jag har kommit till Piteå med otroligt mycket packning, redo för en sommar utan arbete eller plugg!

Midsommar har aldrig varit en stor helg för mig... Visst har det varit lite extra god mat, glada miner, kanske lek eller spel, men det har inte varit viktigt att ha en midsommarklänning, hitta 7 sorters blommor att sätta under kudden, krans i håret och sill och potatis.

För tre år sedan gifte sig min bror och hans fru, så den midsommaren kommer alltid finnas extra varmt om hjärtat. Lite jobbigt dock att midsommar byter datum... lite svårare att komma ihåg det rätta datumet ;)

Förra året jobbade jag. När jag kom hem vid fem-tiden åt vi middag ute på altanen och åt jordgubbar till efterrätt. Väldigt mysigt, men jag minns att jag var otroligt trött!

I år är jag ledig, väntar på att Simon ska komma hem. Sedan ska vi iväg till några vänner, äta middag, ha 7-kamp och umgås. Jag känner på mig att det kommer bli riktigt roligt! Hoppas bara på lite varmare väder och mindre mygg!

På tal om mygg... igår var jag och Simon ute på en liten promenad, och vi höll på att bli uppätna av myggen! Eller, ja, jag ska vara ärlig... promenaden var egentligen en tur med lite geocaching. Medan vi signerade loggarna hade vi ungefär 30 mygg på varje ben! Jag skojar inte! Det blev 3 caches den här gången, det är vi ganska nöjda med. Egentligen skulle vi ha 2 till, men eftersom en bro hade gått sönder så vi inte kunde korsa älven blev detta ganska svårt...


Många fyndiga caches! Jag undrar när vi kommer sluta förvånas... tror det dröjer lääänge!


 Piteälven. Sett från under Bergsviksbron. Fantastiskt fint! Trots regn och dis :)

På promenad under bron. Jag och Simon som inte var så busiga tonåringar har helt missat det här stället. Tydligen är (var?) det stället man brukade hänga på. Och klottra. Kanske tjuvröka. Eller bara vara cool.

När vi kom hem var vi genomblöta från skorna ända upp till knäna. Det som skulle bli en kort promenad på ca 40 minuter blev två och en halv timma... Bra träning! Ser fram emot att få dra med mig mina syskon på lite geocaching i sommar ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar