tisdag 11 oktober 2011

Bra VS Dåligt

Bra saker:
1. Jogging
Jag har börjat jogga. Jag följer ett tio-veckors-schema där målet är att kunna jogga i 45 minuter i högt tempo utan paus. Jag känner mig peppad och inspirerad! Jag ska jogga tre gånger i veckan, och jag hoppas verkligen att jag kommer att klara av det här!

2. Kvällsfika
Jag är en kvällsfikanjutare! Jag älskar kvällsfika! Ikväll ska vi grädda plättar och äta dom med vaniljglass och varma hjortron! Hur dåligt lät inte det?

3. Alfapet/Betapet/Wordfeud
Jag (liksom många andra) har fastnad i denna underbara värld! Att få till ett superord som ger massvis av poäng ger mig ett så härligt välbefinnande. Att man dessutom blir lite smartare för varje spel är ju inte helt fel!

4. Te
Hösten bjuder in till ett tedrickande utan dess like. Jag dricker minst en STOR  kopp (5dl) te om dagen. Mumsigt och värmande!

5. Disa
Katten jag inte kan sluta prata om. Hon kan ligga på samma plats i soffan, hopkurad till en bulle, i flera timmar! En morgon hittade jag henne där och när jag kom hem från skolan vid 14-tiden låg hon fortfarande kvar... Jag var tvungen att väcka henne för att se att hon inte var död. 

Dåliga saker:
1. Jogging
Jag började mitt tio-veckors-schema i söndags. Mitt mål var att jogga 20 minuter utan paus - och jag klarade det! Problemet är att jag har fått den värsta träningsvärken någonsin! Jag förstår inte hur det kan göra så ont, jag är ju inte SÅ otränad... Det värker på framsidan av låren och det är en pina att gå upp och ner för trappor! Tack och lov för att vi bor på bottenvåningen! 

2. Kvällsfika
Jag älskar kvällsfika! Men tydligen ska man inte äta eller dricka sex timmar innan sänggående... Hur ska det gå? Ska jag äta kvällsfika klockan 16? ...och äta middag 14? 

3. Alfapet/Betapet/Wordfeud
Jag är fast. På riktigt. Lika fast som jag var i leran på Tingsholmen under valborgsmässoafton. Nu har det blivit ett fel på mitt Wordfeudkonto (spelet på telefonen) och jag får lite abstinens. Vad ska jag nu göra under en dålig föreläsning? 

4. Te
Mina tänder blir mindre och mindre vita för varje dag som går, och det är ett himla springande på toaletten! 

5. Disa
Hon är förbaskat söt, men ibland otroligt jobbig! Hon är återigen i löpen. Det är andra gången sen vi kom tillbaka till Umeå, och nu är vi riktigt less! När hon inte sover (tack och lov att hon sover mycket!) får vi höra hennes kuttrande och skrikande, och se hur hon ålar sig och längtar efter en hankatt.

1 kommentar: