lördag 29 oktober 2011

Firande!

Jag älskar att fira saker. Jag hittar alltid på alla möjliga saker så jag ska få ett tillfälle att fira! Det kan vara "nu har vi varit duktiga och städat - det firar vi!" eller "jag har tränat, trots att jag var opeppad - det firar vi!", huvudsaken är att vi firar och känner lyckan i att vi får fira.

Igår firade vi, men vi hade bra anledningar till det också! Simon fick tillbaka en skrivuppgift som han hade fått godkänt på (han har alltså klarat av första momentet med bravur!), jag fick tillbaka min tenta som också hade ett G och sist men inte minst - vi sålde vår bil!

Vår fina Sonny har varit oss trogen, men nu var det dags att sälja den. Efter att vi hade lagt upp annonsen på Blocket tog det bara någon timma innan någon hörde av sig. Efter 18 timmar hade sex personer ringt, och efter ganska prick 24 timmar lämnade vi nycklarna, skakade hand och skickade in ägarbytespappret! Snabbt och smidigt! :)

Men det känns lite konstigt att vi aldrig någonsin kommer att se vår fina bil igen. "Äh, säg inte det! Hipps vipps ser ni den körandes i stan", tänker säkert någon av er. Men oj så fel ni har... Sonny kommer numera att fungera som taxibil i Afrika! Ganska coolt va? :)

Så igår firade vi! Vi tog på oss mjukiskläder, tände ljus och åt glass med varma hjortron! Inte helt fel! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar