fredag 7 oktober 2011

Tentadags

Idag är det dags för mig att skriva en tenta.

Halva tentan kommer att beröra ämnet Hälsa och den andra halvan handlar om Naturvetenskap. Jag har pluggat ganska mycket på naturvetenskapsdelen, och jag tror att jag kommer att klara den biten. Just nu kan jag massor om tensidmolekyler, Newtons fösta lag, mekanikens gyllene regel, hävstångsprincipen och densitet.

Hälsadelen känns lite mer luddig. Jag har ingen aning om vad som kommer på tentan... förra året var det många frågor där det helt enkelt gäller att ha sunt förnuft. T.ex "vad är viktigt att tänka på när man ska ha bollspel med en årskurs 2?".

Innan det är dags för tentan (klockan 14, tänk på mig då!) ska jag träffa några klasskompisar och äta lunch. Vi har bestämt att det är förbjudet att prata om tentan under lunchen! Det känns bra att få rensa hjärnan lite.

Förresten, vissa av er kanske inte vet att jag och Simon är med i styrelsen för vårt Gårdsråd sen ett år tillbaka. I tisdags anordnade vi en höststädning av gården och bjöd på mat. Det blev hur lyckat som helst! Vi hade fler deltagande än de senaste fem åren - plus att det blev billigare än någonsin! Dessutom ville två stycken gå med i styrelsen. Härligt!

Önska mig lycka till på tentan, sen får ni ha en bra helg!

1 kommentar:

  1. Hoppas att tentan gick bra! Längtar efter dig! Kram!

    SvaraRadera