onsdag 13 juni 2012

165

Så var sommarlovet över. Två korta dagar.

Mitt schema (som jag äntligen har fått!) ser bra ut, förutom det lilla, lilla kruxet att jag och Simon jobbar om varandra hela tiden. Vår första lediga dag tillsammans är först 11 juli. Förstår ni hur länge det är kvar dit? Dessutom är det inte så att vi båda jobbar dag, sen har vi kvällarna tillsammans. Nejnej, sådan lyx får vi inte! Här jobbar jag dag när han jobbar kväll, och när jag jobbar kväll jobbar han dag. Men, jag ska väl vara glad över att ha fått ett jobb.

Trots att sommarlovet var kort så var det väldigt bra. Först upptäckte mamma att jag såg längre ut än vanligt, så fram med måttband och tumstock. Jodå, 2 centimeter extra. Jag gav ifrån mig ett glädjetjut när mamma sa berättade att jag numera är 165 centimeter lång. Jag har inte vuxit på ungefär åtta år, men nu äntligen bestämde sig kroppen för att ge mig de där efterlängtade centimeterna!

Sedan fortsatte dagen med en vinst i Monopol. Det kändes inte så pjåkigt.

Jag jobbar kväll ikväll, så jag får se vad jag gör av dagen. Kanske blir det en löptur, eller så ligger jag bara på gräsmattan hela dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar