torsdag 7 juni 2012

Fantasikrävande

Nu är det bara lite drygt tolv timmar kvar innan sommarlovet är här! Jag ska skrika ett sommarlovsvrål när jag har klivit ut från Universitetet och har lämnat min sista uppgift. Sen ska jag svettas och väcka mina "muskler" i ett Bodypumppass!

Något jag och Simon har fått testa den här veckan är: vår fantasi när det gäller matlagning!
Vi har inte handlat mat den senaste veckan, och vi håller på att äta upp allt vi har i kylen inför sommaren. Det var lite spännande här om dagen när det enda vi hittade var wokgrönsaker och lite creme fraische. En klick sambal oelek, lite kryddor och bandpasta gjorde susen! Annat var det för en vecka sen när vi kokade potatis, gjorde en grym gräddsås och rullade egna köttbullar! :) Fantastisk husmanskost! Jag saknade bara lite lingonsylt :)

Nu har jag ungefär en halv sida kvar att skriva på mitt arbete, sen är jag klar! Konstigt egentligen... Jag känner mig nöjd som jag är, men jag mååååste trycka in en halv sida till för "annars uppfyller du inte kraven för ett godkänt betyg". Korkat. Mitt arbete blir alltså mindre godkänt för 4,5 bra sidor än 5 halvbra (och fyllda med ordbajs). Nåväl. Snart är det paus från universitetslivet och snart får jag börja jobba!

Ganska jobbigt att jag fortfarande inte vet när jag börjar. Tänk om jag börjar klockan 7 på måndag? Eller börjar jag efter midsommar? Det konstiga är att ingen ordinarie personal hade godkänt att inte få veta när de får semester, men när det gäller sommarvikarier är det helt okej att inte säga något förens det är dags! Dom har ju ändå inget liv att planera...

Nä ni, nu ska jag, stressen för Simons skull (och hans krävande b-uppsats), bitterheten och längtan efter sommaren dyka ner i badkaret tillsammans med podradio. Yup - jag är redo för sommarlov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar