lördag 2 juni 2012

Städ

Idag var dagen kommen. Vi har gruvat oss, sett fram emot den, planerat, strukturerat, pratat om den så länge. Men nu var den alltså här: Den stora städardagen!


Vi började med att försova oss. Vi litade på att den andre ställde en väckarklocka, så vår städning kom igång ungefär två timmar senare än vad vi hade tänkt. Men vi muntrade upp oss själva genom att ha roligt med frukosten!


Sedan tvättade vi och började städningen på riktigt. Simon tog tag i diskningen och jag började att putsa fönster. Jag måste säga att jag var riktigt duktig på att putsa fönsterna, det blev ingen rand! :)


Efter putsningen satte vi igång med dagens största projekt: sortera allt vi har i alla skåp! Vi satte i olika högar: släng, ge bort, behåll, behåll men i källaren, och sälj. Stundtals var det så rörigt att vi höll på att ångra att vi ens hade börjat! Det här var bara det vi hade i tv-möbeln:

Men på något sätt lyckades vi! Nu ser allt ut som vanligt, fast bara mycket fräschare! Vi har en hel del filmer, spel och kurslitteratur som ska säljas :) Dessutom insåg vi hur mycket tvspel vi har! Vi sorterade bort kanske fem spel totalt, men vi har väldigt mycket kvar! Det blir ett projekt i sig i höst att spela igenom alla :)

Nu har vi klappat oss på axeln och vi kan vara nöjda för idag. Ikväll blir det film och chips, sedan blir det en full vecka med massor av skolarbete, jobb och farväl till kompisar. Men om en ynka vecka är vi i Piteå! :D

Jag måste bara visa mitt senaste fynd: ett smyckesträd! En kollega gjorde en rensning hemma hos sig, så hon sålde den till mig som gärna fyller på min lägenhet med fler saker ;)
Ha en fin lördagkväll! Vi kommer att somna som stockar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar