måndag 3 december 2012

Kattastrofhelg

Helgen som var, var nog den mest ohelgiga helg det här året. 2012, alltså.

Jag jobbade lördag och söndag, och Simon pluggade hela båda dagarna. På kvällarna var vi så trötta att vi jag somnade före klockan var 23. Igår var det alltså söndag och jag tänkte "åh, så skönt med torsdag idag! Det betyder ju att det är fredag imorgon och fredag betyder heeelg!", men då slog verkligheten mig rakt i ansiktet och jag insåg att det var söndag och söndagsångest som gällde. Fast, det här med söndagsångest existerar inte när man läser på universitet. Då spelar det ingen roll om det är lördag, söndag eller någon annan egentligen-ledig-dag. Det spelar inte heller roll om det är tidig morgon eller seeen kväll/natt. Ska något skrivas eller läsas så ska det göras.

Men vet ni vad? Om ett år är det min sista termin på universitetet. Mina sista två månader. Sen är jag klar! Jag kanske inte får jobb och jag kanske stannar kvar en termin för att läsa upp min behörighet, men det är ändå ett eget val för jag är FÄRDIGUTBILDAD! 22 år och har en lärarexamen. Känns inte helt fel. Kanske blir det ett år utomlands? Backpacking i Asien och sen stannar jag som volontär på en skola? Vem vet? :) Många i min ålder som inte pluggar kunde inte förstå att jag började plugga direkt efter gymnasiet. "Det är ju nu du är ung och fri - du kan göra vad du vill! Och så kastar du bort dina fria år med plugg!?". Men nu är det minsann andra tongångar. "Är du snart klaaar? Åh, jag som inte ens vet vad jag vill bli... Och inte har jag fått ett välbetalt jobb heller så jag kunde göra mitt se-världen-år...". Okej, det kanske inte låter precis så, men ni fattar.

Även om det var en skithelg så har Disa varit mysig och rolig. Hon har legat i våra famnar, gjort ömhetskullerbyttor på våra fötter innan vi ens har fått ta av oss skorna och hon vet hur man charmerar oss för att få favoritgodiset.

Kolla bara så fin hon är:









Ibland tror jag att hon kan sitt vackert, för varje gång vi ska ge henne en godis så sitter hon väldigt vackert.

1 kommentar:

  1. Hahaha, alltså näst sista bilden på Disa...

    SvaraRadera