fredag 14 december 2012

Sista helgen i Umeå 2012

För tre veckor sedan skrev jag en hemtenta. Den var uppdelad i tre delar. Andra och tredje delen kände jag mig ganska nöjd med med första delen var jag helt förberedd på att få göra kompletteringar. Men idag fick jag veta att jag totalt hade underskattat mig själv - jag fick VG på alla delar!! Kändes helt fantastiskt! Bra start på sista helgen i Umeå år 2012.

Om en vecka är vi alltså i Piteå för att fira jul, nyår och dessutom gå på min brors bröllop! Känns underbart och jag längtar så mycket!! Varje gång jag tänker på att det bara är ett par dagar kvar tills vi får åka hem så pirrar det till i magen.


Vad har hänt under 2012 då?

Vi har ju varit i fantastiska Irland! Firade min födelsedag med hundratals glada irländare som sjöng "Happy Birthday!". Ett minne för livet! Vi åkte ju buss till västra sidan av Irland och såg de fantastiska Cliffs of Moher. Åker ni till Irland så tycker jag absolut att ni ska dit!


Sommaren tillbringade vi i Piteå. Vi busade med min brorson, jobbade, fiskade och hade det allmänt sommarbra!


Sedan hände ju det största för oss:
Förlovningen!

Jag har även gjort två Stockholmsresor - en med Simon där vi såg Lady Gaga, och en med mamma och syster där vi såg Jesus Christ Superstar! Såklart glömde jag ju kameran båda gångerna...  Den här mobilbilden var den enda acceptabla: scenen på Göta Lejon innan musikalen startade!


Min cykel blev stulen och jag fick köpa mig en ny. Mycket dyrare och mycket bättre.


Jag fick ju världen bästa extrajobb! Barnpassare! Blev ännu grymmare på att bygga häftigt lego, vilket gör att jag har blivit beundrad av småkidsen. Jag har även lagt en hel del pärlplattor!




Det har såklart hänt mycketmycket mer, men en del saker vill jag behålla för mig själv. Nu ser jag fram emot två veckors ledighet där jag ska äta gott, mysa med människor jag älskar och bara leva livet!

2 kommentarer:

  1. Åsa M14/12/12

    Ja du Jenny, vilket år:)! Längtar efter dig! Kramar

    SvaraRadera
  2. Ja, det har hänt en hel del. Som sig bör :)
    Längtar efter dig också! Men vi ju om bara två dagar! Kram!

    SvaraRadera