tisdag 18 december 2012

Sista sucken

Idag sitter jag med årets sista hemtenta. Så fort jag är klar med den har jag jullov!! :D Men... såklart... inte ens jullovets lockningar får mig att skriva klart den. Är tentan superdupersvår? Är den svår att förstå? Svår att hitta referenser? HAHA! Nej, den här tentan känns som ett skämt. Jag ska bara skriva ihop den och sen ta jullov. Vi fick den igår och har på oss till fredag eftermiddag. Flera ur klassen skrev klart igår eftermiddag. Det vi har fyra och en halv dag på oss att skriva tog alltså fem timmar för flera ur klassen... Är väl inte helt oväntat att jag tycker den känns lätt.

Eftersom jag känner att jag har extra tid till övers så var vi på bio igår. Jag, Simon och Sara såg The Hobbit! Vi såg den i 3D och det nya: HFR. Jag blev lite halvyr av skärpan och djupet i början, men ögonen vande sig snabbt. Det var riktigt, riktigt häftigt och jag tycker absolut man ska se den i 3D och HFR om man har chansen! Själva filmen levde upp till mina förväntningar, och den var nästan bättre än jag hade kunnat hoppas. Gollum/Sméagol var superhäftig! Det känns verkligen att de har förbättrat tekniken.

Nåja. Eftersom jag har en hemtenta är det väl på sin plats att jag skriver ett blogginlägg om saker jag gör istället för att skriva på tentan. Jag har till exempel lekt lite med kameran på datorn. Ibland känner jag att jag borde mogna lite, speciellt när jag sitter för mig själv i köket och skrattar högt åt mitt utseende.

Den här kallas grodan:

Nu kommer min favorit - ekorren:

Jag vet inte vad det här ska föreställa... Kanske en sån där överläppsvikning som jag inte kan göra i verkligheten? Nåväl:

Klassikern utomjordingen:

Den här får mig att tänka på dagens skönhetsideal med superstora ögon. Det finns alltså många, oftast är det unga tjejer, som önskar att de har onaturligt stora ögon. Det är ofta man ser bilder på de som har försökt förstora sina ögon. Jag hoppas dock det stannar i bildredigeringsfasen och inte på operationsbordet. För det här ser ju inte klokt ut:

Nästa heter blockhuvud. Jag vet inte varför, men jag associerar den här bilden till Matt Damon. Som sagt, jag vet inte hur:

Den sista bilden är den roligaste av alla. Jag skrattade högt när jag såg den:
...eller?

1 kommentar: