lördag 8 december 2012

Sover som en apa

Efter att ha nynnat på låtar ur Aladdin i flera dagar var det på sin plats att vi skulle se den. Jag och Simon kurade ner oss i soffan och sjöng med.

Det var en scen där Aladdin och Abu är i deras lya och apan har krupit ihop för att sova. Aladdin sjunger klart sången och sedan frågar "eller hur Abu?", där man för ungefär två sekunder får se hur Abu sover.

Just när den sekvensen visades tittade jag ner, så jag missade Abu. Simon tokskrattade och sa att apan såg "exaaaakt ut som när du sover! Fast, på ett gulligt sätt!".

Nyfiken som jag var spolade vi tillbaka och pausade i perfekt läge. Och ja... jag måste medge att en viss likhet fanns.



Detta är faktiskt min favoritposition när det gäller att sova. En hand ovanför huvudet liggandes på rygg. Eftersom jag är täppt i näsan sover jag med munnen öppen, vilket ofta leder till att salivproduktionen ökar.

Inte så charmerande, men oj så skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar