torsdag 21 februari 2013

Att plugga med en kelsugen katt

Jag har sagt det förut, och jag säger det igen - det är inte lätt att plugga när man har en kelsugen katt. Hon ska alltid sitta i knät, gärna ligga över mina armar. Har jag böcker eller papper bredvid mig ska hon gärna sitta på dom och visa att jag hellre ska bry mig om henne än om den där dumma boken.

Just nu sitter jag i soffan med datorn i knät. Såklart ska hon gå och trampa lite på min mage, det är dessutom superkul att trampa på tangenterna så det skrivs lite kattspråk i uppsatsen.



Hon drar ner min skrivhastighet väldigt enormt. Dessutom påminner hon mig om att jag gör något jag verkligen inte vill göra. Imorgon ska tentan vara inne och jag är då ledig. Då ska jag minsann gå ut i solen, städa, baka eller tvätta. Förmodligen blir det nog bara att baka och äta det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar