söndag 10 mars 2013

Bilder ur vardagen

Här i Umeå knogar vi på som vanligt. Diskmaskinen sköter sitt jobb, så jag och Simon kan sköta vårt jobb enklare. Diskmaskinen är jag väldigt tacksam för! 



Det är dock en väldigt stor grej som är på gång i våra liv. Nej, vi ska inte gifta oss än och nej, vi väntar inte barn. Det är inte helt bestämt än, så därför vill jag inte berätta riktigt än. Eller, det är en stor grej i Simons liv som kommer att hända, och på grund av det kommer ju jag också påverkas. De närmsta av min familj och mina vänner vet det redan, och ni alla andra snokare får veta senare när det blir officiellt!

Som sagt händer det inte alltför mycket ovanliga saker. Jag trivs jättebra i kören jag skrev om tidigare. Det känns verkligen roligt att ha nåt att göra en kväll i veckan, och framför allt märker jag (och Simon) att jag sjunger mer och mer här hemma också! Kul!

För att ge er en liten uppdatering i vårt vardagliga liv så tänker jag visa er några slumvis valda bilder:


För ett tag sedan var Simon totalt sinnesförvirrad. Han kunde gå till köket, vända tillbaka till vardagsrummet och fråga mig: "vad var det jag skulle göra i köket?. Eller ibland glömde han bort vad det var han pratade om mitt i meningen. Eller som den här morgonen när han hällde fil på macktallriken!

En kväll när jag kom hem från jobbet så överraskade Simon mig med en fantastiskt god middag! Ett långkok på nötkött, chili och bönor. Till det var det ett mos på rotsaker så som morötter, palsternacka, sötpotatis, potatis och nån mer sak jag inte minns. SUPERGOTT! Om ni är snälla kanske han avslöjar sitt recept :)



För någon helg sedan var vi uttråkade, så vi gick till en spelbutik som ligger tvärs över gatan. Den butiken har verkligen alla spel man kan tänka sig! Vi tittade, förvånades, skrattade och fascinerades en bra stund innan vi kom på att vi ville lägga pussel. Det är så roligt när man har den rätta känslan! Bra musik, te (eller i Simons fall - öl), trevligt sällskap och mobil/dator/tv är avstängd. Det var en mysig lördag och tiden sprang verkligen iväg.

Som ni förmodligen redan vet så är Simon en ölnörd. Han kan mer om öl än någon annan jag känner, och personalen (och till och med butikschefen!) på systembolaget säger "tjenare Simon!" när vi går in. Jag försöker pusha honom att starta en ölblogg, men han tror inte att någon vill läsa... Fast jo... visst kommer ni läsa? :)

Vi har hamnat i ett pajstim! När jag kom hem från kören hade Simon bakat en äppelpaj (alltså, ni hör väl vilken fantastisk kille han är?). Ett par dagar senare bakade vi hallonpaj. Mmmm :) En gammal ugnsform som vi fick ärva av mina föräldrar passar perfekt till fyra bitar. Smulpaj är bland det enklaste man kan göra... Det är nästan pinsamt att jag inte har orkat göra det förut!

Igår stod jag och lagade mat när Simon tog fram kameran. Det gäller att föreviga vardagliga ögonblick när man ändå kan. Man kan ju tro att det blev fina, naturliga bilder ur vardagen. Men nej. Inte hemma hos oss... Låt mig få presentera en vanlig lördag hemma hos oss:









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar