fredag 15 mars 2013

Nya vägar


Jag och Simon har funderat, funderat och verkligen funderat. Men nu är det bestämt! Vi kommer att gå skilda vägar. I alla fall nästa termin... Vi kommer såklart fortfarande vara tillsammans, bara det att vi kommer att ha ett hav emellan oss. Simon ska nämligen flytta till Irland!

Nästa termin kommer han alltså spendera på Trinity College, Dublin. Jag blir kvar i Umeå för min sista termin, med c-uppsats och allt! Eftersom jag aldrig har bott själv och vår lägenhet kommer att kännas väldigt tom utan Simon har vi dessutom bestämt oss för att flytta till en mindre lägenhet. Den kommer att vara min egna lägenhet till januari och då ska Simon ta över den. Vi har varit på två lägenhetsvisningar hittills, och vi har hittat en vi verkligen vill ha! Men vi ligger på plats 4, så det är inte så troligt att vi får den. Men vi håller hoppet uppe att vi får en likadan!

Det känns verkligen spännande med flytt, särboskap, saknaden, ensamboende och allt som hör till... Men samtidigt bubblar det av glädje när jag tänker på det! Ett litet äventyr sådär i det vardagliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar