söndag 24 mars 2013

Rullstenare

En intensiv och effektiv helg har nu passerat. Tack vare våra fina vänner Angelica, Aster, Siri, Tanja, Sara, Markus, Patrik och mina föräldrar samt Simons mamma gick flytten väldigt fort och relativt smärtfritt (några blåmärken här och där).

Igår var som sagt stora flyttardagen! Vi hade hyrt en liten lastbil som vi körde fram och tillbaka. Vi bar kartonger, påsar, säckar och möbler så vi till slut såg i kors. När lägenheten på Gnejs var tömd så beställde vi hem tre stora familjepizzor från Ängen. När Simon kom innanför dörren med pizzakartongerna så blev det applåder, och när han sedan öppnade locket och vi fick se den vackra pizzan brast vi alla ut i ett förtjust "Ooooh!". Den pizzan var nog den godaste pizzan jag någonsin ätit! Kan bero på att jag inte hade ätit på 12 timmar, flyttat, var trött och hungrig, satt i vår nya lägenhet och var omgiven av människor jag gillade. Men den var som sagt supergod!

Mamma och pappa stannade över natten och senare idag kom Simons mamma. Alla tre hjälpte oss enormt med att packa upp, flytta omkring möbler och bara vara till hjälp. Det är väldigt mycket kvar att fixa. Många kartonger står mitt i rummet och sängen är övertäckt av resväskor, påsar och kartonger. Vi funderar på att sova i soffan i natt ;) Men vi har hunnit göra så otroligt mycket mer än vad jag hade hoppats på!

Idag städade vi ur det sista på Gnejs och lämnade in nycklarna. Känns lite tråkigt eftersom vi trivdes så himla bra. Men samtidigt var det ett kapitel och vi är nu redo för ett nytt! Redan nu känner jag att vi kommer att stortrivas här! Trots att det idag var, då jag och Simon skulle laga middag, många "alltså, vart har vi makaronerna?" och "vet du vart vi har saxen?".

Redan imorgon åker jag till Piteå och tar påsklov i två veckor. Det behövs! Så flyttuppackningen får skjutas fram ett par veckor... Men det gör ingenting! :) Nu ska jag skruva ihop en nyinköpt hylla, packa upp lite till och sedan ska jag hälla upp chips i en skål (vart nu chipsskålen är...), slå igång en film och slumra till lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar