måndag 25 november 2013

Energiboozt

Ja, det där z:at var meningen som en extra energiknäpp

Jag har inte rört varken litteratur eller worddokumentet som heter "exjobb" under hela dagen, men ändå känner jag mig inte särskilt stressad. Igår och idag fick jag två efterlängtade mail som innebär att jag nu har bokat in torsdagen för observationer och intervjuer, plus att mina intervjufrågor blev godkända (och fick tillochmed att "det ser jättebra ut"). Så skönt!

Litteraturgenomgången är ungefär klar. Så klar den kan bli i nuläget iallafall... Sen blir det ju ganska många finjusteringar, men det är en annan uppgift. Så de kommande dagarna ska jag jaga en diktafon och testa min undersökning på någon vän (någon som känner sig manad?). Sen tänkte jag inte göra så mycket mer, utan ladda batterierna inför veckan efter där jag tänker sitta och transkribera, analysera och producera sjukt mycket text. Och då behöver man väl frysen full med kakor och julpynt i lägenheten?

Idag när jag kom hem från kören (som förövrigt är en grym energikälla!) såg jag att jag hade ett kuvert i brevlådan. Där inne låg min sista examinationsuppgift, fast nu med kommentarer från läraren. Pulsen steg. 

Hoppas det är ett G. Hoppas att det är ett G. Snälla, var ett G.

Det skulle vara så skönt om jag blev godkänd och var utan något eftersläp nu vid c-uppsatsen. Speciellt om jag inte blir godkänd och måste skriva om då jag är på Island... tänk om jag måste göra ännu en till komplettering?

Jag fick inte godkänt.



JAG FICK VÄL GODKÄNT!

Jag är så himla stolt över det betyget! Det är det viktigaste betyget som jag har fått. För att citera mina lärare (som förövrigt var de bästa lärarna någonsin): "Det här är den viktigaste kursen. Det är den som visar om ni är redo". Jag är beredd att hålla med. Vi har gjort praktik, lärt oss om lärandeteorier och fördjupat våra egna kunskaper. Vi skrev en nulägesbeskrivning om oss själva som vi sedan fick utvärdera.

Det här är min blogg och då måste jag få skryta. Min lärare hade skrivit bland annat: "Du gör avancerade kopplingar till didaktiska teorier och perspektiv! Vilka ger dig en professionell förståelse av lärararbetet!! Tack för ett trevligt VFU-besök. Lycka till!!!"

Det var samma lärare som var och besökte mig under min praktik, och en sak han sa som fastnade i mitt minne var "Du älskar att vara lärare va? Det syns. Många ser ut att ha roligt, men jag ser att du älskar att vara lärare". Det var en av dom finaste komplimangerna jag har fått. Iallafall yrkesmässigt. Det syns att jag älskar mitt jobb. Så fantastiskt.

1 kommentar:

  1. Åsa M27/11/13

    Härligt Jenny! Klart man måste få skryta lite ibland:)! Kramar

    SvaraRadera