lördag 22 januari 2011

Äntligen tur med bussen!

Igår kände jag mig som en bra flickvän :)

Jag började dagen med att tvätta. Jag passade på att renbädda också, och det är inte lätt när man är 164 cm och ska bädda en säng som är 240 cm bred. Jag låg tvärs över sängen för att kunna vika in lakanet under bäddmadrassen, men jag fick det gjort! :)

Efter tvättningen så började jag städa hela lägenheten :) Trots att det är så litet så tar det ett bra tag! Speciellt när man har en bussugen katt som leker med fötterna när man försöker gå ;) Precis när jag hade plockat undan dammsugaren kom Simon hem. Perfekt tajmning! :)

Igår lämnade jag Simon hemma och hade en tjejkväll. Det var mycket trevligt! :) Bland det bästa var när jag skulle åka hem. Halv tre på natten stod jag vid busskuren och frös. Bussen var ca fem minuter sen och jag började bli irriterad. Men när bussen närmade sig försvann all min irritation. Det var reggae-chauffören! :D Har bara hört talas om honom tidigare, och nu fick jag äntligen uppleva denna underbara människa!

När jag klev på bussen gav han mig ett stoooort leende och sa "välkommen". Jag klev in och kände reggae-musiken fylla mig med glädje! Chauffören är en legend här i Umeå. Han är supertrevlig och spelar reggae-musik! Folk dansade och sjöng med, det blev applåder när låtarna var slut och jag kände lite sorg över att vi närmade oss min lägenhet. Lycklig och trött kunde jag somna, och jag ler så fort jag tänker tillbaka till den underbara bussfärden!

Idag ska jag och Simon åka till Skellefteå och se Lövångerrevyn! :) Det blir övernattning på hotell och vi kommer hem igen imorgon. Känns som en riktigt bra helg! :)

Tänkte egentligen skriva mer, men jag har inte tid... Bussen åker snart! :) Ha en underbar helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar