fredag 28 januari 2011

Middagstips!

Jag sitter ännu en gång på biblioteket för att skriva. Det är en uppgift som ska in på måndag, så det är lika bra att få den skriven nu! :)

Imorgon ska jag, Aster och Angelica till Örnsköldsvik för att se på Idol-turnén. Det kommer att bli hur roligt som helst! :D Först ska vi gå en vända på stan, sen blir det middag på O'learys och sen show med idoldeltagarna 2010! Det känns väldigt roligt att få komma bort och göra något annorlunda (som till exempel förra helgen med revy i Skellefteå).

Igår gjorde jag och Simon en riktigt god kycklinggryta! Den var så underbart god så jag tänker tipsa er om den.

Ingredienser (för typ 4 pers):
4 st kycklingfiléer  (strimlat)
1 purjolök (finhackat)
2 paprikor i olika färger (strimlat)
1 pressad vitlök
2 dl crème fraiche paprika-chili
2 dl lätt crème fraiche
En skvätt chilisås
Salt
Peppar

Gör så här:
Bryn kycklingen, purjolöken, paprikorna och vitlöken i en klick margarin.
När kycklingen är genomstekt rör man ner resten. Låt sjuda några minuter! KLART!

Vi tyckte, precis innan vi skulle äta, att grytan såg lite vattnig ut, så vi gjorde en redning som vi rörde ner. Vi åt grytan med ris. Mums! :)

När vi åt den underbara grytan såg vi den underbara filmen I rymden finns inga känslor. Den var riktigt bra, och vi rekommenderar den verkligen! :)

 Idag är det äntligen fredag, och det ska vi fira med godis och handboll! Ni missar väl inte semifinalen? ;)

Nu måste jag fortsätta skriva på mitt arbete, så jag blir klar innan roligheterna imorgon! Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar