onsdag 12 januari 2011

Hurra!

Nu börjar livet vända från jättebra till fantastiskt!

Simon har fått ett tillfälligt jobb som snöskottare. Ett slitigt jobb som kräver att han stiger upp halv sex och kommer hem vid fem (och glöm inte all det kroppsarbete han utför... det är ju inte direkt en liten plogkant han skottar), men ett jobb är det! :D

Idag har jag äntligen fått veta kursbetyget för förra kursen. Betyget skulle jag få dagen före nyårsafton, men bättre sent än aldrig. Det visade sig att jag får VG på kursen! :D Jag är helt obeskrivligt glad för detta, eftersom jag kände på mig att jag skulle få göra minst två kompletteringar på tentan (som bestod av fem frågor). Men se där! :) Det ska jag fira med att sitta på biblioteket hela dagen + kvällen och skriva på min nuvarande hemtenta. Imorgon blir det dock firning på riktigt :) Klockan 14 ska hemtentan vara inlämnad och då får jag helg. Helgen börjar med en storstädning och bortplockning av julsakerna. Sedan blir det kladdkaka till efterrätt och handbolls-VM börjar! Perfekt start på helgen!

Jag vet inte riktigt varför jag längtar så mycket till handbolls-VM. Jag är ju egentligen inget jättestort fan av det, jag vet inte ens vad spelarna i det svenska landslaget heter. Men det är något som pirrar till i magen när jag tänker på det, som att jag känner på mig att det här kommer att bli ett VM jag inte vill missa.

Förresten, ett stort GRATTIS till pappa, Malin, Sara, Ylva och alla andra som fyller år idag! :D Hoppas att ni får en riktigt bra dag (det gäller förstås er andra också!) :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar