tisdag 18 januari 2011

Ingen vettig rubrik

Ibland när man pratar om filmer får man kommentaren "Men, har du inte sett den!?" I mitt och Simons fall handlar det om ganska många osedda filmer. Med hjälp av familj och vänner skapade vi en lista på filmer vi måste se. Just nu står det 58 filmer på listan...

I helgen tog vi det lugnt och betade av några av filmerna. Vi såg Jurassic Park, Little Miss Sunshine och Gudfadern. Vi såg även Narnia-filmerna (såg trean på bio i söndags med Angelica), trots att de inte stod på listan. Jag funderade på om jag skulle skriva lite om varje film vi ser, men jag antar att det blir jobbigt och tråkigt för både mig att skriva och för er att läsa. Men jag kan säga att vi var väldigt imponerade över Jurassic Park! :D

Vi köpte ju nya möbler förra helgen. Jag lovade att lägga upp en bild, så här har ni:

Vi köpte en nästan likadan att ha i hallen. Den har bara tre lådor, men man kan sitta på den när man till exempel behöver knyta skorna :)

Den här veckan har varit lite jobbig för oss i lägenheten. Disa har varit i löpen och har därmed varit väldigt jobbig. Med sitt ålande, vrålande och ständigt uppmärksamsökande har man inte kunnat mysa med henne... Men tack och lov håller hon på att komma ur sin period nu! Jag fick för första gången på över en vecka en hel natt med sömn. Jag vet, det är ingenting jämfört med att vara mamma till en bebis... Men jag är ju ingen mamma och borde därför få hela nätter med sömn!


Trots sin jobbiga period är hon världens finaste katt!

Vad har jag mer att berätta?

Jo! Simon köpte ett paket juice i lördags. Nu tänker ni säkert: "wow..."
När jag såg paketet så var jag tvungen att kolla bäst-före-datumet. Jag blev lite orolig att det skulle stå bäst före 70-talet eller nåt sånt ;)


Bäst-före-datumet var okej och det var även smaken :) Men framför allt fick vi oss ett gott skratt åt paketet. Observera pojkens besvär med jucien i ögat!

Idag är jag ledig icke schemalagd, och jag tänkte spendera dagen på Iksu. Men jag är för första gången i år sjuk med huvud- och magvärk. Jag får se om det släpper senare under dagen, annars får jag nog spendera dagen med Super Mario. Stackars, stackars mig... ;)

Ha det så fint allihopa! :) Och glöm inte bort Sverige - Argentina ikväll 20.10 på tv4!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar