torsdag 15 december 2011

Paus för att andas

Jag har otroligt mycket att göra i skolan just nu. Skrivuppgifter från vfu:n ska skrivas (jag har hört att några klasskompisar redan är uppe i 30 sidor, och dom är inte klara!), fem seminarier ska hållas den här veckan och till sist har jag en tjock, engelsk matematikbok som ska lösas. Phju. Dessutom ska det städas, packas, hållas i gårdsrådsmöten, fixa julklappar och allt där i kring. Som en extra sak hade jag även tänkt hinna njuta av livet också. Vi får se om jag hinner med det.

Jag hade tänkt lämna allt plugg hemma i Umeå över julhelgen, men som det ser ut nu måste jag ta med mig alla tjocka, tråkiga böcker. Usch och fy.

Jag vill hålla en positiv ton här, men det är lite svårt när regnet öser ner och plugghögen som aldrig minskar.

En rolig sak som hände i förrgår var att dom ringde från skolan där jag gjorde min praktik. Dom frågade om jag kunde jobba i veckan :) Jag har som sagt väldigt fullt upp, så jag var tvungen att tacka nej. Men jag är otroligt glad att dom ringde! :)

Idag har jag en hemmapluggdag. Jag har hunnit förbereda inför två seminarier redan, så jag är ganska positiv idag! Jag har tagit en liten kaffepaus, och nu ska jag sätta igång lite julmusik och städa kombinerat med tvättning. Där emellan ska jag hinna räkna lite också!

Nu ska jag ge mig själv, och alla ni andra som behöver, lite positiv energi: WOHOOO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar