söndag 18 december 2011

Sista helgen i Umeå under 2011

Vilken härlig helg det har varit! :)

Det började med mys med Angelica och Siri. Vi bakade pepparkakor, bastade (ja, vi har en bastu!) och dekorerade våra pepparkakor. Julmusiken spelades, pepparkakor bakades och snön föll. Helt fantastiskt! :)
När man inte har några formar att använda vid pepparkaksbakning, så sätter man fantasin på prövning. Första plåten var vi alla fyllda av kreativitet, men ju mer som bakades, desto mindre kreativitet fick vi... Men resultatet blev ändå bra!

Jag är mest nöjd över min nintendo-handkontroll! :) Goda blev dom också!

Igår fyllde en klasskompis till Simon år, så vi blev bjudna på maskerad! Jag och Simon kom som sportfånar. Vi hade sportbag, dextrosol, powerade, innebandyklubba, svettband, nypa-ihop-och-träna-underarmarna-sak... jag hade tillochmed sportbh! Vad gör man inte för maskeraden? ;) Dessutom ringde ett alarm varje heltimme och då satte vi igång med jumping jacks, utfall och armhävningar.

Trots att det var lördag så satt jag ett par timmar och pluggade. Det som var riktigt konstigt var att jag tyckte att det var roligt! Matte är ju superroligt! :) Idag blir det mer plugg, dock läsning av tråkig kurslitteratur...

Alldeles nyss kollade jag igenom min kalender för kommande vecka. Fullt upp varje dag. Imorgon ska vi ha litteraturseminarium hela dagen, på tisdag ska jag först på föreläsning och sen ska jag till min praktikklass och se dom framföra julspelet i kyrkan (myyys!), på onsdag har jag muntlig redovisning och sen på kvällen lämnar vi över katten till kattvakten, och sen på torsdag sätter vi oss i bilen mot... PITEÅ! :D

Dagarna kommer att gå ruskigt fort! Helt otroligt att det är juldagen om en vecka... och 2012 om två veckor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar