tisdag 20 december 2011

2011

Snart har 2011 kommit till sitt slut. Det är ganska mycket som har hänt i år, så jag tänkte sammanfatta några stora händelser i mitt liv.

* Jag fyllde 20. Jag klev ur tonårslivet och blev vuxen (eller iallafall vuxnare). Jag pensionssparar, spelar bingolotto och tar med mig kassar när jag ska handla på Ica. Dessutom får jag gå på systembolaget... En gång behövde jag inte ens visa legitimation! En annan sak med att bli vuxen... jag har upptäckt att jag har fått rynkor! I pannan! Jag måste sluta se så förvånad ut...

* Jag har lärt känna underbara barn i min praktikklass! Jag har även hittat mig själv i lärarrollen och blivit mycket säkrare på mig själv. Jag har även fått prova på att jobba som vikarie och känna paniken när man står själv med 25 galna, testande barn som rymmer från fritids.

* Jag har ägt min egna bil! Okej, jag delade den med Simon... Men det är var ändå min bil! :)

* Jag har sommarjobbat på riktigt för första gången! Veckorna på hemtjänsten var roliga, intensiva, äckliga, sorgsna och väldigt lärorika! Jag såg mig själv och mina medmänniskor på ett helt nytt sätt. Dessutom fick jag min första lön som översteg fyra tusen kronor.

* Jag klarade mitt första universitets-år bättre än väntat! Dessutom började Simon studera på universitet, och jag var inte längre ensam i hushållet Marklund/Persson att vara student.

* Nu till det största som hände för mig under 2011: Jag blev faster! Helt underbar känsla! :D Fina, älskade brorson som jag snart får hålla igen!

Så. Nu har jag inte tid till att skriva något mer... Det är dags för plugg Top Model! :D

På tal om modeller:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar