torsdag 10 maj 2012

Bär det som en krona

Jag skrev ett inlägg igår, men det försvann när jag skulle publicera det. Så här kommer det igen... typ.

Föreställningen vi var på i förrgår var helt fantastisk! Den var så vacker, konstnärlig och helt enkelt underbar. Mycket var abstrakt, men jag gillade det skarpt. Till och med alla scenbyten var vackra!

Det var som sagt väldigt abstrakt, men som jag förstod det handlade föreställningen om att man ska bära sina misstag och rädslor med stolthet - man ska bära det som en krona. Wear it like a crown.

Jag skrattade, höll för ögonen, hade gåshud och tårar i ögonen, apploderade tills jag fick ont i armarna och jag ville inte att det skulle ta slut. Vi fick se mästerlig jonglering, akrobatik, knivkastning (!!), klättring och mycket mer!

Ett stort plus var den fantastiska musiken av Rebekka Karijord. Jag rekommenderar er att lyssna på henne. Hennes senaste skiva har gått varmt här hemma!

Om ni inte har möjlighet att se denna fantastiska föreställning så borde ni se trailern för den.

Igår jobbade jag igen. Inga barn att leka med denna gång, men däremot kom en reporter från Västerbottenskuriren, så nu hamnar jag i tidningen igen. Efter jobbet for jag och Simon till Angelica. Där var även Emelie, så vi spelade sällskapsspel och fikade resterna från Angelicas födelsedagsfika. Det känns som att jag inte gör så mycket mer än att fika och skratta.

Ikväll kommer några kompisar till oss för Simons födelsedagsfika. Så jag ska slå igång Rebekka Karijord och baka en tårta! Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar