söndag 13 maj 2012

Klubbad kyckling

I torsdags gjorde jag och Simon en god, enkel middag - Quesadillas. Grundidén är enkel; man tar två tortillabröd och sätter massa gott emellan, steker lätt i olja och tadaaaaa...! Middagen är redo. Vår fyllning bestod av cremecheese franska örter och bitar av grillade kycklingklubbor. Mums filibabba! En god sallad är också bra att äta till :)

Efter middagen kom några kompisar på Simons födelsedagsfika. Mycket fika blev över, så nu är frysen full! Vi måste dessutom frosta av frysen (något vi tänkte göra i vintras, men vi glömde bort det). Så... Hur gör man nu under våren när vi inte har kallt ute? Vi har ingen kylbag... Vart förvarar man all frysmat under tiden?

Jag och Simon har köpt ett ljudsystem av min kompis pappa i Örnsköldsvik, så i fredags var vi ett litet gäng som tog bilen ner. En liten mini-weekend. På lördagen körde vi hem igen.

När vi kom hem igår så bar vi in förstärkaren, högtalarna och allt annat. Trots att vi inte ens var borta i ett dygn var Disa kelsjuk och tryckte sig mot mina ben. Men dessvärre hann jag bara ta några steg in i lägenheten innan mitt hjärta stannade för en sekund. Mitt på hallgolvet låg någonting som såg ut som en fågel. En flådd fågel. Jag vet inte hur Disa har fått in den i lägenheten, eftersom den har varit stängd. Kanske har någon granne spelat oss ett spratt? Jag tänkte skrika, men jag fick bara ut ett "OJ".

Jag gick äcklad in i köket för att ställa ner det jag hade i mina händer, och då ser jag hur köksluckan under sinken var öppen. Hm... Nu föll bitarna på plats.

Disa hade alltså pillat upp köksluckan, stoppat ner tassarna/nosen i komposten, grävt undan kaffesump, äggskal och annat, hittat en slängd kycklingklubba, dragit den till hallen och levt latjolajban. Det som stör mig lite är att vi gav henne den övergivna kycklingklubban när vi lagade maten, men då ratade hon den totalt. Och hon hämtade inte den slängda maten i brist på egen kattmat. Nejnej, hon skulle bara visa att hon kunde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar