måndag 15 oktober 2012

Jenny kan!

Det är inte så pjåkigt att skriva hemtenta när man har en fin sambo som kommer med bananchokladsmoothie med sugrör!

Har bara kvar lite ihopknytning och en referenslista, sen är jag klar!

I våras köpte vi ett ljudsystem, en avancerad sak med tusen knappar och inställningar. Den har fungerat toppenbra till för några dagar sedan när den valde att inte fungera längre. Eller, den fungerade när man lyssnade på musik, såg film eller spelade tvspel, men den ville inte sända ut tv-ljudet. Simon kopplade, kopplade, läste instruktionsboken från pärm till pärm, provade lite konstiga kopplingar, installerade om allt och gav till slut upp. Jag sa redan i våras att jag vill ha en så enkel apparat som möjligt - man ska kunna slå av och på, höja och sänka volym och sen får det vara bra! Annars hjälper jag inte till om det tjorvar.

Men när Simon hade hållit på i över fem timmar (på två dagar) med ljudsystemet så beslöt jag mig för att hjälpa till. Jag har sedan tidigare blivit lite hånad (eller är det bara av avund?) för mina magiska kopplarfingrar! Jag kan ingenting om teknik och sånt, men jag får helt enkelt saker att fungera. Oftast på det mest oväntade sättet. Så vad tror ni hände med vårt ljudsystem? Jo, det fungerar igen! Tadaaaa! (Jag har ingen aning om hur, men jag fick det att fungera! Kanske ska sadla om till tekniker, kopplare eller nåt sånt!)

Sista rycket nu! Heja, heja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar