tisdag 2 oktober 2012

Överraskning!

I torsdags fick Simon ett samtal av en som ville kolla på hans motorcykel. Problemet var bara att vi är i Umeå och motorcykeln är i Piteå. Sååå... efter ungefär fem minuters betänketid bestämde vi oss för att åka upp till Piteå. Vi ringde till mamma och pappa för att kolla om dom var hemma, och eftersom dom var hemma bad vi dom bjuda hem Anna och Daniel på fredagen utan att de skulle veta att vi var i Piteå.

När skoldagen var över på fredagen hoppade vi in i bilen och körde mot Piteå. När vi kom hem till mina föräldrar var inte Anna och Daniel där, men vi visste att dom var på väg. Så snabbt som tusan parkerade vi bilen på kvarteret bredvid, sprang hem igen och gömde våra ytterkläder och väskan, och jag höll precis på att slå in en present (Anna fyllde ju nyss år!) när vi hör mamma och pappa halvskrika: "Nu kommer dom! Göm er!"

Jag och Simon sprang in i mitt gamla flickrum (ni som kan vårt hus - det rum som numera är vårt lilla tv-rum) och gömde oss. Anna och Daniel gick in i huset, ovetande om att de var avlyssnade, och satte sig i köket med mamma och pappa. Vi lät dom prata på ett tag innan vi smög oss ut och ställde oss bakom deras ryggar. Helt plötsligt börjar vi sjunga "ja må hon leva!" samtidigt som vi håller på att kväva våra skratt! Anna hoppade ungefär en decimeter och Daniel sjönk ihop som en mjölsäck när de såg oss. När den värsta chocken hade lagt sig fick vi kramar och sedan åt vi en fantastiskt god middag!

Det var nog den första riktigt lyckade överraskningen jag har varit med om! Aldrig har jag blivit så glad över att någon har blivit så rädd för att se mig!

På lördagen åkte vi till Luleå och såg på svärmors (+ Monicas) show Mensnight 2. Jag skrattade tills jag fick ont i magen! Nu i helgen spelar dom här i Umeå, men jag är inte här så jag missar det. Annars hade jag lätt sett den igen! Lite ännu mer reklam gör jag genom att tipsa er om att klicka här!

Nu, efter den spontana och roliga helgen är det fullt upp. Dagarna ägnas åt bokläsning och kvällarna är fyllda med diverse aktiviteter. Vad sägs om höststädning med gårdsrådet? Lite iksujobb? True Blood-marathon?

På fredag morgon är det dock dags för något helt nytt för mig! Jag ska åka flygplan HELT SJÄLV! Tottawy Awon*. Väl i Stockholm ska jag träffa mamma och syster (som förhoppningsvis inte blir lika rädd den här gången) och vi ska ha den tjej-weekend vi så länge har pratat om. Sist vi hade bokat resan blev den ju inställd i sista minut på grund av ett askmoln på Eykja... Ejikaja... e...jökulla... fjull. På Island. Så, det är väl på tiden att vi gör vår tjej-weekend! Vi ska äta gott, bo på hotell, shoppa och se Jesus Christ Superstar! Om vi nu tar oss till Stockholm... det kanske blir en hagelstorm i Frankrike som ställer in alla flyg.

Nu ska jag äta lite rostade mackor, koka lite te och mysa under en filt. Det är minsann något som jag aaaalrig gjort förut.

* Betyder: Totally Alone. Det är nog endast jag i hela universum som fattar vad jag menar när jag säger så... Men... i min favoritfilm (Moulin Rouge!!) så säger en så på grund av ett talfel. Ja. Det var inte mer spännande än så, men jag kände att jag behövde förklara varför jag säger så så fort jag ska säga något som handlar om att vara själv. Dock var det första gången jag skrev det. Därför är jag lite osäker på stavningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar