fredag 17 september 2010

Fredagsmys

Vi har fortfarande inte fått vårt efterlängtade internet (men på måndag kommer en man och installerar det!), och min blogg strular lite på bibliotekets internet. Det är alltså därför jag inte har uppdaterat så mycket här.

Men som sagt, på måndag ska vi ha internet i lägenheten och då kommer bilderna! Jag skypar gärna med dom som vill se lägenheten lite mer "levande" :) Säg bara till!

Vi hade finbesök av Åsa Persson och Alma (hunden) från måndag till på onsdag. Vi fick en hallspegel i inflyttningspresent, och det gjorde att vår hall blev betydligt mer hemtrevlig :) Tack! Vi hann även köpa en sovrumslampa, ett soffbord (50 kronor!) och en tavla, så nu är lägenheten i princip färdig :) Det som saknas är de nya tapeterna och ett nytt diskställ.

Förra helgen var det nollning med nyår 2070 som tema :) Jag bestämde mig för att klä ut mig till en tant, så Kupan fick besök av mig. Där hittade jag en klänning, glasögon (med styrka!), kopp med fat och en broderad tavla. Kvinnan i kassan var så söt och sa "ja, den här klänningen är så söt, och den är ganska hipp dessutom". Eeeeh... ja.... visst.

Jag kände mig så vacker denna kväll! :)

Skolan känns bra, men jag funderar ganska mycket på om det kanske var lite väl att gå direkt från gymnasiet till universitetet. Det kanske skulle vara bättre att jobba ett år först? Jag kommer att gå klart den här terminen först, sen får jag se om jag tar ett uppehåll eller inte :) Hur som helst blir det säkert bra!

I måndags blev jag förkyld och på tisdagen kom febern. Sen dess har jag känt mig krasslig och trött, men nu är det på bättringsvägen. Skönt! :) Man hör hur folk hostar och snorar i skolan, och det är inte alls underligt att jag har blivit sjuk. Men Simon verkar ha klarat sig... Peppar, peppar ta i trä...

Ikväll blir det en lugn kväll. Till middag blir det palt med hemkokt lingonsylt (tack mamma och pappa för burken!) och samtidigt som vi ser Bert ska vi äta kladdkaka och chips :) Jepp, vi är nyttiga här!

Hoppas att ni har en bra helg! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar